Een eervol afscheid

Hulp na de uitvaart

Als de hectiek rondom het regelen van de uitvaart is gaan liggen, komt bij veel nabestaanden pas het besef en verdriet van verlies. Echter zullen dan toch nog veel praktische zaken geregeld moeten worden. Wij begrijpen dat u daar uw hoofd niet naar heeft staan. Daarnaast bent u waarschijnlijk niet helemaal thuis in de materie waardoor alles lang duurt en onnodig ingewikkeld is.

Nabestaandenservice

Onze dienstverlening stopt niet na de dag van de uitvaart. Onze nabestaandenservice helpt u met het afhandelen van de zaken die na de uitvaart nog geregeld dienen te worden.

Mariëlle v/d Heyden staat u hierin bij. Mariëlle heeft 10 jaar ervaring opgedaan in de financiële sector. Hierdoor is zij thuis in de vraagstukken waar u zich voor gesteld ziet en helpt en begeleidt zij u hierin.

Na de uitvaart komt Mariëlle bij u langs of ontvangt u bij ons op kantoor. Samen nemen we aan de hand van alle beschikbare papieren door wat er moet gebeuren en welke instanties geïnformeerd moeten worden. Op basis daarvan bepaalt u wat u door ons afgehandeld wilt laten worden. Alles gaat in overleg, we werken transparant,  waardoor u wel continue op de hoogte bent van de voortgang maar er verder geen zorgen of werk van ondervindt.

Waar aan denken?

Een deel van de instanties wordt automatisch geïnformeerd via de aangifte van overlijden bij de gemeente. Een groot deel dient echter door nabestaanden zelf geregeld te worden.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Is een verklaring van erfrecht nodig? Zo ja dan moet die via de notaris aangevraagd worden.
  • Bankzaken moeten geregeld worden
  • Salaris of uitkering moet stopgezet worden en de afrekening daarvan moet worden gedaan
  • Verzekeraars moeten worden geïnformeerd en uw polissen dienen herbekeken te worden
  • De verhuurder of het kadaster dient geïnformeerd te worden
  • Kleinere pensioeninstanties moeten zelf geïnformeerd worden
  • Afhandelen van eventuele uitkeringen van levensverzekeringen of andere polissen die tot uitkering dienen te komen
  • Automatische incasso’s moeten stop gezet worden
  • Abonnementen moeten geïnventariseerd en eventueel opgezegd worden

Dit is nog maar een greep uit alles dat geregeld dient te worden. Er kan veel tijd en wellicht zelfs frustratie in de afhandeling van alle regelwerk achteraf gaan zitten. Wij nemen u deze zorgen graag uit handen.

Meer informatie?

Bent u geïnteresseerd en wilt u hier meer informatie over?

Neem dan contact met ons op of laat uw contactgegevens achter zodat wij met u contact op kunnen nemen.

Direct contact opnemen voor informatie of advies